Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Josefine - 29 oktober 2009 20:22

idag var jag äntligen hos frissan.. rekommenderar denna starkt.. blev jätte nöjd... det kanske ser mkt ut på bilderna men färgerna är perfekt.. mörkt hår med inslag av guld och rött..!

 

      

 

sen köpte jag ett nytt läppstift igår haha. var tvungen att prova plommon färgat.. men det gäller väl att vara lite  brun om man ska fixa det:)

  

 

Ha en bra kväll för det ska jag ha:)

Av Josefine - 29 oktober 2009 15:02

För elva år sedan just i dag så var Göteborg en stad i sorg. Natten till idag hade det utbrutit en brand på macedonska föreningen på backaplan... 63 ungdomar dog... en av dom var en bekant till mig som precis hade börjat i min klass Emelie Pilnäs Wiberg..! 


Den här dagen satt jag och min kompis Sandra på buss 25 emot torslanda... hållplatsen innan toleredsskolan hoppade Emelie på... hon frågade om vi hade sett Emmilie och Maria, Nej svara vi och så titta hon ut mot den andra bussfilen och där var dom, hon sprang av och skrev hej då! Det var sista gången vi såg Emelie i livet.. hon hade gått på festen den där natten och jag tror om jag inte minns helt fel att hon varit tvungen att hoppa ner från fönstret ca fyra våningar..!


Efter bussresan så åkte jag och sandra hem och på vägen bestämde vi oss för att gå på festen, bara hem och byta kläder först.. Vi hoppade av bussen vid torslanda skolan och skulle gå hem, men något gjorde att vi började bråka och i stället gick var sitt håll...!


Morgonen därpå väckte min mamma mig av att hon  grät och kramade om mig... vi satte oss och kolla på tv och såg detta hemska.. fruktansvärda...hur kunde det hända? 63 ungdomar i 15-21 års ålder som mist sina liv!


Jag och sandra pratar om detta varje gång vi träffas och alltid säger vi att det var riktigt tur att vi blev ovänner den där natten...


Ta vara på er där ute och ta hand om era nära och kära, berätta att ni älskar dom och tänk på att livet är på tok för kort för att vara ovänner... när du säger hej då till din, bästis, kille, mamma eller pappa i dag kan det vara sista gången ni ses! Varm kram till er!



Av Josefine - 29 oktober 2009 01:03

Den filmen hyrde jag från cdon.com nyss..En svensk film som påminde om fucking åmål, men denna filmen handlade om Jenna en tjej i 16 års åldern vars mamma var svårt sjuk i cancer..och paappa som hon inte vet vem det är!

Jag har aldrig gråtit så mkt till en film på hur länge som helst. Den var sorglig fast såklart i slutet ändå lycklig!

 

En riktig tjejfilm... rekommenderar den om man gillar budskapet...

 

   Natti natt! *snyft*

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen!

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

bubbleroom

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards